טעות בניווט • מטר של בלוקים בדרך מהכותל

    דוד לזר וגואל ועקנין 2 Comment on טעות בניווט • מטר של בלוקים בדרך מהכותל
    22:55
    05.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שלושה לוחמים נפלו באירוע הקשה במעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טעות קטנה במסלול בתוכנת הניווט כמעט גרמה לאסון.

    בגלל טעות בניווט פנתה משפחת כהן שחזרה מהכותל המערבי – עם רכבה בטעות לשכונת ואדי ג'וז בירושלים. שם נקלעה למטר אבנים ובלוקים שניפצו את שמשות הרכב. בנס, האירוע נגמר בפציעה קלה בלבד של אב המשפחה.

    "זה היה ממש על גבול הלינץ. יצאנו בנס. אנחנו עדיין בהלם ממה שעבר עלינו", אמר האב.

    אם המשפחה שחזרה את המקרה בשיחה עם ynet: "הגענו בסביבות השעה 18:15 לאזור הכותל. אנחנו לא ירושלמים ולכן נעזרנו בתוכנת ניווט שאמרה לנו לפנות ימינה – ופנינו ימינה. בשניות הראשונות הכול היה בסדר. הבת שלי שירתה במודיעין, היא קוראת ומדברת ערבית. היא אמרה לנו 'איזה מצחיק הכול בערבית', אבל אני התחלתי להילחץ. זה היה רחוב צר ואנשים התחילו להסתכל עלינו במבטים של 'מה נכנסתם לכאן? מה אתם עושים כאן?', אמרתי להם 'אנחנו לא אמורים להיות פה'. הילדה שלי שנהגה ברכב נכנסה קצת ללחץ והחלטנו לנסות לצאת משם בשקט".

    "לפנינו היו שתי מכוניות שנסעו. לפתע ניגש ילד אחד, בערך בן 12 לחלון של בעלי שישב מצד שמאל. אמרתי לבעלי 'אל תפתח לו את החלון', והילד החל לדפוק על החלון תוך כדי נסיעה. בעלי פתח את החלון ואז הרים אותו ובאותה שנייה החלו צרחות ברחוב. באותו רגע פתאום נהיה פקק יזום של שלוש מכוניות. הם פשוט עצרו לפנינו בלי סיבה ומשם הלבנים החלו לעוף עלינו. הראשונה פגעה בשמשה האחורית וניפצה אותה, זה היה שוק. לא האמנתי שזה קורה לנו. עוד אבן עפה על השמשה של בעלי שישב מאחורי הבת שנהגה ופצעה אותו בפנים. לבנה שלישית נכנסה דרך השמשה המנופצת מאחורה ופגעה במשענת ראש של חבר של הבן שלי שהצטרף אלינו".

    "בשנייה הראשונה הבת שלי שמה 'פרקינג' אבל אז התעשתה תוך רגע, שמה גז, עלתה על מדרכה וחצתה את הפקק. היא נסעה על המדרכה תוך כדי שאני עם המשטרה פשוט צורחת על הקו. כולם באוטו צרחו, היה פחד. אמרתי למוקדנית במשטרה 'אני לא יודעת איפה אני נמצאת ואיך אני יוצאת מכאן'. ניסיתי לומר לה מה הרחוב והיא אמרה לי 'אל תיסעי דרך הרחוב הזה, הוא מסוכן'. רק התפללתי לראות משהו שמזכיר יהודים, שוטר שלקח את הטלפון אמר לנו לנסוע לאורך הוואדי ושם אחרי מספר דקות ראינו את המג"בניקים".

    בעקבות המקרה פנה היום ח"כ יעקב מרגי במכתב דחוף לשר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ ודרש לטהר ציר בטוח לכותל ופתיחתו מחדש של ציר שער יפו לטובת התיירים והמתפללים.

    ח"כ מרגי אמר כי "לא ייתכן שנגלה אוזלת יד, נפקיר את ביטחונם של הציבור במדינת ישראל לפורעים צמאי דם ונשתמש נגדם רק בכפפות של משי. חובה על משטרת ישראל לייצר הרתעה ולפעול ביד קשה נגד הפורעים".
    מהמשטרה נמסר כי תוגברו כוחות וסיורים בצירים המרכזיים במזרח העיר. עוד אמרו כי יפעלו לעצור את הפורעים.


    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      "יפעלו לעצור את הפורעים" חי חי חי הם ממש בלחץ…